diumenge, 10 d’agost del 2014

PIC DE TORRENEULES PER NURIA - 2014/08/09

Pic de Torreneules
El Pic de Torreneules

Avui decidim pujar al Pic de Torreneules, situat a la Comarca del Ripollès, al preciós Vall de Núria, una muntanya que compta amb una alçada de 2.711m., i tot i no ser un dels pics més alts, sí que és dels més impressionants per la seva forma piramidal. Comencem a caminar des del Santuari de Núria passant per l'alberg del Pic de l'Àliga, creuem el Torrent de la Font Negre via Cim del Ras, coll del Torreneules i cim, en un dia on la meteorologia ens ha ensenyat les dents, però que ha finalitzant molt bé. Recomanar les panoràmiques vistes des del cim.

Arribem a Queralbs a les 7:30 h. a pel primer tren, estacionem el cotxe i ens dirigim a l'estació del cremallera que puja a Núria i que surt a les 7,49 h. En uns vint minuts ens portara al Santuari. (1960m.)

Prenem direcció a l'alberg del Pic de l'Àliga (2122 m.), pujant per on a l'hivern es una pista d'esquí. Hi ha força desnivell i a primera hora es nota a les cames. Es pot pujar en telecabina, però fins a les 9,00h. no ho posen en marxa, de manera que vam decidir pujar caminant.

Ens dirigim cap al Torrent de Fontnegre, som els primers en ascendir aquest matí cap al Torreneules i això ens permet observar, sempre a una prudent distància, diverses marmotes i isards.

Comença a sortir el sol  i il·luminar la vessant del Coma del Clot.

Torrent de la Fontnegre

Passat el Torrent del Fontnegre pugem per la llarga Baga de la Coma del Clot, al fons el Pic dels Rocs Blancs de Fontnegre.

Aquest tros es fa llarg i dur, però té la recompensa de les vistes.

Pic de Torreneules
Deixem al lluny l'alberg del Pic l'Àguila mentre la boira comença a tapar la part baixa de la vall.

A poc a poc superem desnivell deixant enrere la pesada pendent.

Sembla aparèixer entre els núvols!

Pugem al primer pic del dia, el Cim del Ras (2.564 mts.). Des d'aquí hi ha una excel · lent vista de totes les muntanyes que circumden l'anomenada Olla de Núria; Puigmal, Finestrelles, Eina, Noufonts, etc

La meteorologia va canviant ràpidament, molta boira està pujant i es percep que la temperatura baixa, sembla que en breu plourà per la zona.

El majestuós Pic de Torreneules entre la boira. Pocs minuts despres de fer la foto, el temps ens canvia de cop, un fort vent fa baixar la temperatura i es posa a ploure. Mentre ens posem els impermeables, arriben cap a nosaltres una noia amb els seus dos fills, després de parlar i encara que comença a pedregar, vam decidir anar tots junts fins al coll. A partir d'aquí i durant una estona, no estarem per fer fotografies.

coll de torreneules
El Coll del Torreneules (2563m.), indicador de direcció a Coma de Vaca i Núria.

Després de passar una estona apurats, el temps decideix canviar de nou, amb un fort vent que poc a poc aclareix el panorama. Sense donar crèdit, finalment vam aconseguir els cinc, arribar al cim amb un agradable sol i unes vistes impressionants. (2711m.)

Vistes des de el cim, la vall de Ribes, Queralbs.

Vistes des de el cim, el Gra de Fajol, el Pic de Bastiments.

Vistes des de el cim, el Puig de Tirapits, els Pics de la Vaca, el Pic del Infern, el Pic de Freser, el Pic de Bastiments.

Una mica mes relaxats i contents de baixada en El Coll de Torreneules.

coll de torreneules

pic de torreneules
La piràmide del Torreneules, clica la foto i vegeu la proporció de dos muntanyencs ascendint per l'aresta, amb el volum de la muntanya.

El Puigmal

A la baixada,  ja més relaxats, anem junts els cinc fent-nos fotos pel camí.

Al fons la poblacio de Ribes de Fresser

santuari de nuria
 Com no..., baixem caminant fins al Santuari de Nuria

Poc abans de les dues del migdia agafem el cremallera per baixar a Queralbs.

Feia molt temps que no paràvem a La Corba, un antic restaurant de pas, passat Aigues de Ribes, d'aquella mesura que ens agrada a nosaltres, ...vam decidir recuperar-nos amb les seves viandes.

1. Me encanta el paisaje, me encanta la excursion, me encantan las fotos y..me ncantais vosotros!! Muacks

1. Oh! muchas gracias, como siempre eres tremenda, besitos.

2. Quant temps triga per arribar a l'alberg caminant? I per arribar al pic de Torreneules si'us plau?