diumenge, 4 d’octubre del 2015

LA FAGEDA DE LA GREVOLOSA 2015/10/03

La Grevolosa

Aquesta vegada, tot just començar la tardor, ens hem dirigit per voltar una estona per la Fageda de la Grevolosa, un meravellós indret, situat a mig camí entre Vic i Olot, sense dubte, un dels boscos més espectaculars que tenim al nostre país.
Nosaltres ens hem trobat amb un dia molt boirós, on la pluja per poc es resistia, però tot així, hem pogut gaudir, gràcies al decorat que proporciona la mateixa boira, d'un lloc màgic i misteriós, on hem quedat bocabadats veiem com la llum lluitava per filtrar-se entre les fulles d'un bosc amb arbres monumentals de més de 300 anys de vida, que arriben a tenir un diàmetre de més d’un metre i més de 40 metres de llargada.

Un indret a on el temps sembla que no hagi passat, on de seguida es percep una complicitat amb el seu silenci, amb la varietat dels seus colors i formes, i que encomana relaxació als sentits. A més, també s'hi troba una gran diversitat natural, tant de flora com de fauna. Gràcies a la seva bellesa i interès biològic, aquesta fageda està inclosa a l’espai EIN Serres de Milany-Santa Magdalena i Puigsacalm-Bellmunt. Un lloc que sens dubte que cal conèixer.

DURADA : 3,20 hores caminant i 4,40hores total - DISTANCIA: 7.45 kms - DESNIVELL ACUM.: 360 m.

COM S'HI ARRIBA: Agafem la C-17 i un cop passat Vic, enlloc de seguir cap Ripoll ens desviarem a l’esquerre per agafar l’eix Vic- Olot per la C-37.Passats pocs trams de túnel, de seguida hi ha la senyal de Sant Andreu de la Vola. Al sortir de l’eix ens trobarem l’antiga carretera BV 5224 i tirarem a la dreta direcció la Collada de Bracons. Poc abans aparquem el cotxe, entre el km 23 i 24, al final d'una recta, just on a la dereta es pot veure un cartell verd que posa Molí de Bracons.

ITINERARI: (Punts d'ìncertesa ),

-Cal tenir en compte que no hi ha gaires indicacions. No esta de més, l'us del GPS.
-Tras 1 km, cal agafar a mà esquerra un corriol que s'enfila. Està marcat amb una fita de pedres.
-A la anada evitar indicador cap a Sant Nazari, nosaltres seguim cap a l'esquerra, a la fageda.
-Una vegada passat Sant Nazari, el camí de tornada surt just darrera del gran roure del costat de l'ermita.

Aparquem el cotxe, entre el km 23 i 24, a l’antiga carretera BV 5224

Indicador de la flora i fauna a les portes de la Fageda de la Grevolosa.

Ens endinsem a la misteriosa Fageda de la Grevolosa.

De seguida ens quedem petits, amb aquests companys.

A la llum li costa molt passar entre la vegetació, i amb boira una mica més, amb el qual, n'hi ha moments que sembli que estem ben a les fosques.

Parlen d'indrets embruixats per aquest bosc, jo no ho sé, solament dir, que l'escenari no pot ser més perfecta, i de tant en tant, quan es trenca el silenci, miro enrere...

Font de la Grevolosa, rètol indicador.

Desviament al Coll dels Llancers

Els camins de aquesta ruta tenen un encant especial.

El Prat de la Vola

El Guell
Mas El Güell actual allotjament rural, és una masia catalana que data del segle XV en un lloc excepcional.

Aquest indret tan meravellós, és al pàrquing núm. 2, on comença el recorregut marcat a Sant Nazari, podria identificar-lo amb molts llocs, menys a un pàrquing !

Una vegada passat el segon parking trobarem la recreació d’una carbonera.

Creuem el Torrent de la Grevolosa

Una curta pujada amb un corriol molt bé marcat ens portés a Sant Nazari.

Arribem a Sant Nazari

L'ermita de Sant Nazari de la Vola

Existia ja el 1382, tenia un ermità que captava per a ella, i diuen les cròniques que es va escollir aquest lloc tan solitari i amagat per guardar-hi amb seguretat les relíquies del sant. Aquesta ermita està situada enmig d’una esplanada amb una vegetació exuberant i envoltada de roures centenaris.

Enganxem pel camí de tornada, ara amb un poquet mes de llum al cel.

Ja poc camí queda per arribar,

fins a un altre !!!

Sant Andreu la Vola

Com era encara aviat, vam decidir apropar-nos a la població de Sant Andreu de la Vola i donar un tomb pels seus voltants. Després de fer gana, vam visitar un lloc molt encantador, es tracta del Mas i Escola (93 8584644) un restaurant petitó al mateix poble, on vam degustar uns exquisits plats de muntanya. (Trinxat de col i patata amb cansalada i Botifarra amb mongetes de Santa Pau) No parlaré més, una imatge val més que mil paraules, aquí us deixo la mostra...