diumenge, 15 de febrer del 2015

SANTA FE DEL MONTSENY - PANTÁ - AVIONETA ESTAVELLADA - L'EMPEDRAT DE MOROU - TURÒ I ESQUEI DE MOROU - 2015/02/14

El Pantà de Santa Fe de Montseny a primera hora del matí.

Comencem aquesta clàssica caminada de recorregut circular a Santa Fe del Montseny, un lloc visitat per molts catalans que volen gaudir de la muntanya, es tracta d'una ruta no molt llarga però amb molts atractius, en els quals no podrem evitar aturar-nos algun temps per contemplar-los. Crec que és una ruta ideal per a famílies, per aquest motiu l'hem triat per realitzar-la amb el nostre nebot i veritablement li ha agradat bastant. Encara he de dir, que no ha estat l'únic en gaudir de la caminada. Espero que us agradi!

ITINERARI: SANTA FE DEL MONTSENY - RIERA DE SANTA FE - PANTÀ DE SANTA FE DEL MONTSENY - PRC 204 - CAN FONT DE CORTS - AVIONETA ESTAVELLADA - L'EMPEDRAT DE MOROU - TURÒ DE MOROU - ESQUEI DE MOROU - PLA DELS MOLLADIUS - TORRE D'EN LLEONARD - L'ESTANYOL - ERMITA DE SANTA FE.

TEMPS: 4,15 HORES EN MARXA (TOTAL 5,20 HORES)
DISTANCIA: 10,50 KMS.

El nostre nebot de deu anys, se'ns ha apuntat per anar de caminada i hem escollit per a ell una ruta clàssica al Montseny, amb bastants al·licients, que estem segurs que no el defraudarà.

El Hotel Santa Fe del Montseny amb la ermita al costat.

A principis del segle XX l'editor barceloní, Ramon de Montaner va comprar la vall de Santa Fe a la família Alfaras de Sant Celoni. Montaner va tenir des del principi la intenció de construir en la seva nova propietat un hotel de luxe. Les obres van començar el 1910 però en aquella època a la vall no hi havia llum elèctrica. Per superar l'inconvenient fer construir una presa prop del nou edifici. Aquesta presa es coneix avui dia com "l'estanyol" (el petit llac, en català), l'energia elèctrica es produïa a l'edifici avui en ruïnes, situat més avall, al coll de l'entrada del pantà gran. Aquest petit pantà aviat va ser insuficient i va començar la construcció d'un segon pantà. El nou pantà gran "pantà gros", va ser construït entre 1920 i 1935.

L'arquitecte de l'hotel i del pantà va ser Pere Domènech i Pou. En principi tenia de ser el famós arquitecte modernista, Domènech i Montaner, cosí del propietari, l'encarregat de dissenyar les obras. Para la construcció de l'hotel i del pantà es va usar granit extret de la mateixa vall.

Vista de l'Hotel de Santa Fe del Montseny des del Estanyol i Les Agudes al fons. Gran Hotel de Santa Fe del Montseny a primers del segle XX. (Institut d'Estudis Fotogràfics de Catalunya)

Passem a prop del Hotel Santa Fe del Montseny

Li hem fet matinar i la temperatura a primera hora és baixa, però de seguida ens posem a caminar i en pocs minuts va entrant en calor.

Agafem el sender que va vorejant la riera de Santa Fe.

Un gorg a la riera de Santa Fe.

Vorejant la riera.

La riera de Santa Fe

Curiós grup d'arrels a la superfície d'un arbre, al costat de la riera.

Ens apropem al pantà de Santa Fe

A l'hivern, a primera hora del matí, el pantà emet una llum especial.

Anem vorejant el pantà pel marge dret, la sensació és molt agradable, únicament estem nosaltres, amb el silenci del paisatge.

La Fabriqueta, que fa anys funcionava com a font subministradora d'energia al Hotel.

Creuem la presa del pantà.

Al fons Les Agudes

Agafem el PR-C 204 direcció Riels

El nostre nebot queda sorprès en veure un alzina surera, l'arbre de d'on surt el suro, passem al costat d'un petit bosc on hi ha diversos arbres de aquet tipus.

Passem per Can Font de Corts

L'avioneta estavellada MOONEY M20K, matrícula G-GTPL

Al mig de l’alzinar, passat, uns 300 metres la Masia de Font de Corts, es pot veure des del camí, una avioneta estavellada, no és complicat pujar, son uns trenta metres fins a arribar-hi a les restes. Es tracta d'un accident que va passar a l'any 2000, quan l'avioneta pilotada per un britànic direcció a l'aeroport de Sabadell, es va internar a la boira i es va estavellar en aquest lloc.

És una sensació que impressiona, veure l'avioneta estavellada entre els arbres del bosc. El nostre nebot va quedar realment al·lucinat.

Una vegada esmorzem, pujem a tota pastilla, direcció al Turò de Morou.

Passem per l'Empedrat de Morou.

Després d'una estona de pujada...

Arribem al Turò de Morou, el punt mes alt de la ruta. (1312 m.)

El dia és gris, però estem molt alts i s'intueix un panorama enorme. Arbucies.

Content d'haver fet tota la pujada.

El Esquei de Morou (1295 m.)

Fem una mica de "grimpadeta" per pujar al cim.

Cim de l'Esquei de Morou, amb el llibre i naixement, un lloc amb molt bones vistes.

Vistes des del cim

Ens fem una foto molt contents, al avantcim, on darrere nostre, encara que no ho sembli, hi ha una bona caiguda.

Baixem direcció al Pla dels Molladius.

Arribant al L'Estanyol, on creurem la riera.

Arribada a Santa Fe del Montseny i final de la caminada.

Fem un dinar de recuperació a Viladrau, justament al Xalet de La Coromina, on l'estofat de Porc Senglar amb Castanyes de Viladrau, és realment deliciós...

1. Fas..ci..nan..tee!! Es precioso y alucinante , palabras de Raul al expkicarnos toda la excursion!! Un paisaje precioso y con tu narrativa parece que este yo misma caminando. Gracias

2. Me alegro que le haya gustado, creo que a pesar de cansarse un poquito, se lo pasó muy bien. A por otra !!

3. Que ruta mas guapa! Y el tema de la avioneta desde luego que le da un toque!! Y felicidades a Raúl que está hecho un fiera! jejeje apuntada queda la ruta. Un abrazo!

4. Està molt bé tant les fotos com les explicacions, gràcies per compartir-ho !!!

5. L'AVIONETA JA NO HI ÉS, FA VINT DIES QUE L'HAN TRETA.
    ASSUMPTA.
    15 MARÇ 2017

6. Avui hem fet la ruta amb el Lucas i uns amics! merci per donar-nos tantes idees de llocs on anar!!!