diumenge, 21 de juny del 2015

PUIG ESTELA I PUIG DE COMA D'OLLA PER PARDINES 2015/06/20

El Puig Estela vist des de Puig de Coma d'Olla.

Ruta circular que transcorre íntegrament pel municipi de Pardines al Ripollès, destacant les vistes panoràmiques del Pirineu gironí. És un recorregut de gran bellesa, on travessarem preciosos prats, sobretot a la primavera i sense possibilitat de pèrdua, ja que pràcticament el recorregut el podrem veure tota l'estona. Gran part de l’anada la fem travessant extensos prats per pista fins a arribar a l'Estany del Tarter, on començarem la pujada a la carena que uneix el Coll de Pal amb el cim del Taga, el que permet unes vistes espectaculars cap al Canigó, Puigmal, Cerverís, zona de Vall ter… i cap al sud les localitats de Sant Joan de les Abadesses, Ripoll i Olot, també destaqués al fons el Massís del Montseny. Un poc abans de la Portella d’Ogassa, baixarem de tornada en forta pendent, gairebé tot el camí travessant camps, entre herba i flors. Es tracta d'una caminada molt maca i recomanable, amb unes magnífiques vistes.

APROXIMACIÓ:

Per accedir al punt de sortida, l´ermita de Santa Magdalena del Puigsac, podem fer-ho des de Vilaró o bé per dintre del poble de Pardines. Si escollim anar per Vilaró, hem d´agafar una pista estreta que abans d´arribar a Pardines, ens assenyala a la nostra dreta la drecera per arribar al càmping. Passem el càmping, i el nucli de Vilaró i seguim la pista encimentada fins arribar a l´ermita, on podem trobar algun lloc per deixar el cotxe.  Comte, la pista es molt estreta.

ITINERARI:

SANTA MAGDALENA DE PUIGSAC - CAN ROCA - PETIT APARCAMENT - CAMÍ DE L'ORRI VELL - COLLET DE PUIGLLANGORD - BARRACA L'ORRI VELL - ESTANY DEL TARTER - DESVIAMENT DIRECCIÓ COLL DE PAL - PUIG ESTELA - PUIG DE COMA D'OLLA - PLA DE LLAGONA - LÉSTANY DE CAN ROCA - PETIT APARCAMENT - SANTA MAGDALENA DE PUIGSAC

DISTANCIA: 15,40 kms.  - DURACIÓ: 4,40 hores sense parades i 5,20 hores total

Hem sortit de Santa magdalena de Puigsac, Seguint per una pista de terra cap a amunt, fins que arribem a un trencant, on hi ha un pal indicador. A la nostra esquerra, hi ha el camí que porta al Coll de Pal i a la dreta i al coll de Bac. Nosaltres agafarem l'esquerra, direcció l'Orri Vell.

El Puigmal

La barraca de l´Orri Vell, al costat de prats.

Per l´estany del Tarter

Deixem la pista a la dreta una vegada passat l'estany, guanyant alçada a poc a poc per la falda de la muntanya.

Una gran trobada arqueològica, posiblement del juràssic !

Molt a prop del Coll de Pal el camí s'enfila fort cap a dalt.

Hem arribat a la carena del Puig Estela i ara també podem gaudir del panorama de la banda sud, on la visió arriba fins a les muntanyes del Montseny.

La carena del Puig Estela

Tot es veu petit ara !

Des de dalt, veiem allò que sembli un important congrés de vaques.

Ja tenim a la vista el cim del Puig Estela.

Les vistes son magnifiques, la cabana d'Orri i la localitat de Pardines al fons.

Els ultims metres per fer cim. (2014 m.)

Les fotos al cim...

Tenim als nostres peus el poble de Ogassa i Sant Joan de les Abadeses al fons de la foto.

Continuem direcció al Puig de Coma d'Olla.

Farem un tros de carena amb una mica d'impressió per l'alçada, però sense problemes en aquesta època de l'any.

Ja tenim a la vista el Puig de Coma d'Olla.

Fotos al cim de Puig de Coma d'Olla. (1939 m.)

Just avans arribar a la Portella d'Ogassa, baixem direcció Santa Magdalena.

Pla de Llagona, al fons El Taga.

Al fons el Coll de Pal, veiem els contraforts de la Serra Cavallera, per on hem anat fa solo una estona.

Baixant i baixant

Tornem a veure la barraca de l'Orri Vell ara a la nostra dreta.

Travessem prats...

...i prats

Estany de Can Roca

El Puig Cerverís (2208 m.)

Al poble de Pardines, des d'on podem veure el Puig Estela.

Al nostre nebot, avui ha hagut de fer un esforç extra en això de sortir per la muntanya, però a Pardines, un cop finalitzada la caminada, a dit que ha sigut una ruta molt bonica i per quan la pròxima...?

Els canelons casolans, entre altres, són uns dels plats més famosos que té l'Hostal Can Serra a Pardines. Nosaltres, que veníem amb gana, els vam demanar únicament per comprovar si era veritat, i hem de dir, que la fama era mes que justificada... Vam quedar tips !